tirsdag den 28. februar 2012

Vaskemaskine på flugt

 
Vaskemaskinen har pludselig opsagt det gode samarbejde.
 
Meget upraktisk, for den slags sker jo sjældent, når man ikke skal bruge den.
 
Og det sker selvfølgelig heller ikke inden for almindelig åbningstid, så nu må jeg vente til i morgen med at fejlmelde den. Har checket hjemmesiden, men online-servicebestillingen er også i udu. (Er det mon et dårligt varsel?)
 
Altså må jeg vente.
 
Og håbe, at vi ikke har taget livet helt af den, så den er kaput og udskiftningsklar efter sølle 3-4 år som værdsat inventar.
 
Det har ellers været forbilledligt. Vores samarbejde.
 
Ikke som maskinen før.
 
Som ikke kunne lide os.
 
Og prøvede at flygte.
 
Men i stedet spærrede sig selv inde.
 
Vi havde lige fået den leveret. Og da vores fortrappe overhovedet ikke er til den slags, var det sin sag for en enkelt mand at bakse først den gamle vaskemaskine ud og ned og dernæst den nye op og ind.
 
Måske var det derfor, at han - altså vaskemaskine-manden - glemte at fjerne transportbeslagene, da han satte maskinen på plads.
 
Men det vidste Fruen jo ikke.
 
Så jeg startede glad maskinen og forlod hjemmet i god ro og orden. Troede jeg.
 
Vel hjemme igen kunne jeg imidlertid konstatere, at det nu var umuligt at komme ud på badeværelset.
 
Vaskemaskinen havde i sin arrigskab over de glemte transportbeslag forsøgt at tage flugten og havde vrikket sig ud fra sin plads under bordet. Desværre havde den samtidig stillet sig foran døren, der åbner indad..
 
Altså kunne den ikke komme ud. Hvad værre var; vi kunne ikke komme ind. Som i slet ikke. Vi kunne bare lige kigge ind.
 
Vinduerne til badeværelset er små og sidder højt. Og var iøvrigt lukkede.
 
Fruen så i ånden, at det ville blive nødvendigt at pille et vindue ud, med vinduessramme og det hele, for at komme ind.
 
Leverandøren blev kontaktet og lovede at komme næste formiddag.
 
Desværre var det kun Gemalen, der var hjemme, så Fruen og Pigebarnet gik glip af, hvad der videre hændte.
 
Leverandøren og Gemalen så på den lukkede dør. Og så så de på hinanden, og så ringede de efter en tømrer.
 
Han hørte heldigvis til den lille og vakse slags.
 
Med et kosteskaft og en lang arm lykkedes det at åbne vinduet indefra. Hvorefter den lille og vakse tømrer satte en stige op, møvede sig ind gennem vinduet, fik rykket vaskemaskinen væk og åbnet døren.
 
Voila!
 
Måske var det ikke det, han sagde. Men det kunne det godt have været.

21 kommentarer:

The CityGirl sagde ...

Hvis du nogensinde får en vaskemaskine igen, som prøver at flygte, bliver du nødt til at være hjemme når rescue-teamet kommer. Og tage billeder!

Altså alligevel rimelig sjældent man hører om flygtende vaskemaskiner ;-)

Krydser fingre for at efterfølgeren bare er lidt skidtmas, og fatter, at det altså ikke dur når den ikke dur!

Rejen sagde ...

haha, undskyld jeg kunne bare lige se den flygtende vaskemaskine for mig, ligesom i en tegnefilm løfte op i skørterne og spurte afsted..;-) Håber at nr. 2 bare har fået et surt opstød og kommer sig igen...

Madame sagde ...

Det er sådan noget, der er en rigtig god historie - bagefter! Men gys, det lyder helt vildt.

Fruen i Midten sagde ...

CityGirl: Jeg LOVER at være hjemme med kamera og det hele, hvis der igen bliver optræk til flugt blandt vores hvidevarer ;-)

Reje: Jeg bliver kun glad over at læse, at du fik et par fine billeder på den indre film. Ja, jeg håber også, at den nuværende kommer til fornuft igen :-)

Madame: Faktisk var det så skørt, at det var sjovt allerede, mens det stod på :-)

Mia Folkmann sagde ...

Det er ikke sådan med løbske vaskemaskiner... ;-) Jeg har også været ude for én, der vrikkede sig fri - men den var nu ikke helt så livlig som din.

Jeg håber, at du får repareret din nuværende model. Den skulle da ikke være kommet i reparationsalderen allerede...?!

Inge sagde ...

Hahahaaa... vaskemaskinens flugtforsøg.. Fantastisk, du burde ha' været klar med kameraet.. :-)

Anonym sagde ...

Hahaha sikke nogle morsomme billeder du lige fik frem der ;-)

Den slags maskiner skal bare virke altså :-)
Håber den vil igen!!

Annemor sagde ...

Det ble fluksens en film om den arrige vaskemaskin og flukten fra baderommet, inne i mitt stakkars lille hode.
Jeg fikk vondt i min mage av latter.
Takk.
Hilsen fra Mormor på Klagemuren.

Østfronten sagde ...

Fabelagtige mentale billeder! (Og krydsede fingre for reperationsmuligheder, når nu samarbejdet i øvrigt kører fint og flugtfrit)

Fruen i Midten sagde ...

Mia Folkman: Ih, har du også haft en omkringløbende vaskemaskine! Har ellers hørt, at de er ret sjældne ;-)

Inge: Et kamera havde været guld :-)

KongMor: Dejligt, at jeg fik sjove billeder frem hos dig :-) Ja, de skal! Håber jeg også..

Mormor: Selv tak :-D

Fruen i Midten sagde ...

Østfront: Tak :-).. og tak!

Anonym sagde ...

Jeg tilslutter mig koret, der beundrer Deres billedskabende beskrivelse. Jeg morede mig højlydt og så for mig Wall-E - og for os, der var unge i 1980'erne og 1990'erne: Number 5 fra filmen Short Circuit, om et lille robot-våben, der nægter at slå ihjel.

Kirsten sagde ...

Konklusion: Vaskemaskiner har deres helt eget liv når de er alene hjemme. Hvad mon tørretubleren og brødristeren får tiden til at gå med når vi ikke er hjemme....

Fruen i Midten sagde ...

Fru Gad: Tak. Åh ja, de små nuttede robotter - dem behøver vi så ikke, for vi har hårde hvidevarer til den slags..

Hej Kirsten: Øhm, det er jeg så slet ikke sikker på, at jeg gerne vil vide ;-)

Annette sagde ...

Hold da op, en vaskemaskine der prøvede at flygte, det har jeg ligegodt (heldigvis) aldrig været ude for. Pokkers også, at den nuværende har pådraget sig en virus, håber at den snart er kureret. Jeg er (næsten) ligeglad med alle de andre dele af maskinparken, men vaskemaskinen, den må altså ikke strejke ☺.

Jeg var (som sædvanligt) lidt bagud og har lige læst tilbage hos dig. Der faldt jeg over dit indlæg om at være hos lægen. For søren da hvor jeg kender det, man samler lidt genvordigheder sammen og tror at man gør det så godt. Og pludselig føler man, at man egentlig kommer lidt til besvær. Hernede spørger assistenten altid hvorfor man vil til lægen, når der bestilles tid via tlf. I begyndelsen blev jeg lidt småsur og tænkte, at det ikke rager hende. Men nu har jeg fundet ud af, at når jeg nævner mere end 1 ting, så siger hun "Jeg må vist hellere give dig en dobbelttid". Fint nok og lægen er helt afslappet, mens jeg er der. Jeg kan ikke huske om det var muligt at gøre det samme i DK.
En god og rolig torsdag eftermiddag til dig.

Fruen i Midten sagde ...

Annette, jeg håber, at vaskemaskinen bare havde en rigtig dårlig dag. Næste dag startede den til min store overraskelse, så nu krydser jeg fingre :-)

Mht lægebesøg; bestiller jeg tid online, har jeg cirka 25 tegn til at fortælle, hvad jeg fejler! Hvis jeg skal ring for at få mere tid er online-fidusen væk..

Pia sagde ...

Jeg kan se det for mig :-) Det er åbenbart meget normalt at de montører glemmer at fjerne transportbeslaget.
Camilla har været udsat for det samme. Vi skulle ikke køre helt til Kbh. for at opstille for hende, så hun betalte sig fra det. Vaskemaskinen tog flugten mod sofaen, men nåede dog kun halvvejen :-)

Lene sagde ...

Godt at den blev stoppet af en dør, for eller ved man aldrig hvor den var endt ;-)
Håber det går bedre med forkølelsen?

Fruen i Midten sagde ...

Pia: En sjusket montør mere - suk! Løstgående vaskemaskiner er altså noget rod. Så endte I måske alligevel med en tur til København?

Lene: Nej, det er rigtigt ;-) Ja tak, jeg hoster næsten ikke mere.

Ellen sagde ...

Hahaha - det var måske ikke så morsomt endda, men så må du lade være med at beskrive det sådan :-D
Løbske vaskemaskiner - Now I've seen everything ...

Fruen i Midten sagde ...

Hej Ellen, det var dumt og irriterende, men samtidig så skørt, at vi godt kunne grine af det, mens det stod på. Men okay, grinet er blevet større bagefter :-)